Direktlänk till inlägg 12 oktober 2013

Tillbaka till ruta ett

Av Smirnoff - 12 oktober 2013 08:47

Onsdagen den 9 oktober


Dagen började bra, jag jobbade på och kände mig... som en normal människa?


När klockan var omkring ett ringer min telefon... Jag ser att det är xet... Varför jag plötsligt kallar honom det är för att jag anser att han inte ens är värdig ett påhittat namn.


Jag svarar, han har varit på gott humör ett tag nu...

Jag tänkte att lite schysst kan jag ju vara, jag har ju fått tillbaka min dotter...


Han skrek... Min puls gick upp i 180... Jag kände ångesten komma i ilfart, hjärtat i halsgropen och hur jag fick hjärnan att spinna på i 200.


Han är kallad till polisen på förhör. Någon han tror det är Olle som anmält honom för olaga hot...

Men, det är jag som gjort det, Olle står "bara" som målsägande...


Xet undrar om jag tycker det är okej att han är anmäld för olaga hot? Han mannen jag levt ihop med i 20 år, han som jag varit gift med??? Jag svarar honom att jag inte tänker svara honom på frågan och ber honom gång på gång att lugna ner sig.. Han fortsätter att skrika åt mig och ställer samma fråga om och om igen.

Jag ställde en motfråga: Och ditt beteende är ok eller? Inget svar fick jag, utan bara samma fråga igen...


Han hotar med att jag är i ännu mer "dålig dager" hos Linus och att han ska vända barnen emot mig igen...

Jag blir så jäkla förbannad och talar om för honom att: vänder du barnen emot mig kommer jag att ta allt ifrån dig.

Han skriker och undrar om det är ett hot? för då ska han anmäla mig till polisen.

Jag svara att det inte är ett hot utan ett löfte, men vill hann anmäla mig så får han gärn det.


Plötsligt vill han inte prata med mig och lägger på luren.


Det går ca 3 minuter.. Linus ringer. Han frågar om jag jobbar? Jag bekräftar att så ät fallet.

Linus säger att han kan ringa senare, men jag vill inte det, är det så att jag ska ta mer skit så kan jag ta det på en gång.

Han undrar vad som försiggår, jag är så trött och ledsen att jag matar ur mig en massa saker till honom.

Berättar för honom att den 3.e juli stod hans pappa och skrek i min hall inför våran dotter att hennes mamma är en hora, fitta, slampa, att det brinner i min fitta, hur dålig och falsk mäniska jag är. Om den kvinnan han levt ihop med i 20 år och dessutom varit gift med... Det får man göra? det är okej för honom att kasta ur sig såna saker gång på gång, att snacka skit om mig deras mamma till dom våra gemnesamma barn? Han får? men jag får återien inte göra ett skit?

Han får också ringa till min mamma med Jennifer bredvid sig i bilen och skrika elaka saker om mig? kvinnan han har levt ihop med i 20 år och varit gift med? Jag berättade också för Linus att hans pappa hotat med att återigen vända barnen emot mig, och gör han det, lyckas han med det... Kommer jag att se till att överlåtelsen på huset hävs och att alla tillgångar ska delas på mitten. Att jag inte kommer att tveka att ta hälften av ALLT! Jag kommer se till att de inte har något kvar och sätta dom i en liten lägenhet. Jag är så urless på att vara den som får all skit, den som gör fel. Jag har inte träffat mina barn under hela sommaren, då det var deras? val? att inte ha någon kontakt med mig. Jag har ändå försökt hålla kontakten, ringt, bett dem komma över, frågat om vi ska ses... Mer än så har jag inte kunnat göra och jag har inte gett upp.  Det lät som om Linus inte tyckte att det var okej, hoppet infinner sig som en liten gnista i maggropen... Han vill att vi beter oss lite normalt och frågar om jag vill träffa honom...

Tårarna forsar igen, klart som faan att jag vill träffa honom! Han är min son.


Jag ringer polisen och vill dra tillbaka anmälan, polisen säger nej, jag får panik. Jag har hans ord i skallen, han kommer vända barnen emot mig, jag orkar det inte en gång till.

Olle ringer och vill ta tilbaka sin anmälan, polisen säger nej och tror att xet har hotat oss att göra det???

Polisen måste ha det jävligt tråkigt just nu! Olle sa i förhöret att han inte var intresserad av att fallet skulle gå vidare och att xet hade lugnat ner sig... Det brydde sig inte polisen om...

Jag kommer förmodligen aldrig mer att kontakta polisen angående detta igen, händer det nå mer nu så kommer jag resonera som så: att exet hellre får slå ihjäl mig än att jag har med polisen att göra igen.


Jag pratar med chefen, berättar allt från början, hur dåligt jag har mått och hur dåligt jag mår...

Chefen började nästan att gråta... Jag gjorde som jag brukar.. Jag bad om ursäkt över att mitt liv är så snurrigt.

Hon skickade hem mig och vi kom överens om att jag skulle vara hemma i två dar för å återhämta mig...


Jag ringde mamma, berättade för henne, hon blev förbannad, hon tycker att nu får det faan räcka med dumheter från xet.


Sms:en började trilla in, knäppa sms igen, allt ifrån varför? till att jag ska ta hand om hans kanin?

Jag inser återigen hur sjuk i huvudet han är och beslutar mig för en mängd saker.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 22:26

2012 Nu har jag inget exakt datum på detta som hänt, men vem bryr sig egentligen?   Det var ialla fall en dag då det inte var någon fotboll alls, och jag jobbade dag!   När jag gick från jobbet var jag glad!    Härligt att ha familjen sam...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

20130703 Telefonen ringer..... Det är Tom..   Vi hade på dagen haft en sms-konversation där det bestämdes att jag skulle till huset dagen efter för att han ville reda ut all "skit".   När jag lyfter luren och hör Tom skrikandes fråga om...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

20130719 PANIKÅNGEST   Känslan som kommer då ens egna barn inte vill veta av en... Varför? För att deras mamma träffat någon som hon trivs med. Som får henne att att må bra, le, känna sig trygg, skratta högt och hjärtligt.. Och tro´t el...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

2012-07-15 Denna dag skulle jag egentligen vilja stryka ur mitt eländiga skitliv!   Min älskade morfar avled idag efter många års kämpande mot sjukdomar och en för tidig död. Vad är egentligen en för tidig död? Hur mycket orkar en människa me...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

2012-06-23 Midsommarafton är en sån där dag då man åtminstonde kunde få önska att man var lycklig...   Detta år började den halv om halvt med lugn och ro... Vi skulle hjälpa till på campingen med diverse saker, och det var ju trevligt... Dagen ...

Ovido - Quiz & Flashcards