Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

Min morfar

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

2012-06-23

Midsommarafton är en sån där dag då man åtminstonde kunde få önska att man var lycklig...


Detta år började den halv om halvt med lugn och ro... Vi skulle hjälpa till på campingen med diverse saker, och det var ju trevligt... Dagen fortlöpte och det fanns massor att göra så jag såg inte till Tom så mycket..


När det väl var dags att resa midsommarstången var det givetvis stor folksamling...

Laban fick "spelet" och skulle fram till allt och alla, han var stöddig mot en annan hund så att Tom fick gå bort med honom en bit.

Jag sökte upp Tom och Laban efter en stund och Tom var givetvis fly förbannad och menade på att det bara var han som tog hand om hunden... Han sa till och med att han skulle avliva honom då vi kom hem. (Vem bryr sig?!?)

Snäll? som jag är? sa jag till honom att: ge mig hunden så kan jag gå till husvagnen med honom, han sa NEJ!

Jag sa: Okej, men kom ihåg att jag erbjöd mig att ta honom.


Är återigen trött på att få skit för att HAN har skaffat hund.   


Jag lämnade han och hunden, gick och satte mig utanför Camping receptionen, jag kände mig så ledsen och besviken!!!


  Ringde min mamma   

Fick veta att min morfar var inlagd på HS intensiv. Blodförgiftning, njurpaj, UVI och vätskefyllda lungsäckar...

Det är ILLA och jag ville bara HEM!!!!

Mamma och jag pratade en stund och jag berättade vad som hänt, till och med morsan tycker att han beter sig illa!

När samtalet var klart gick jag tillbaka till husvagnen med sorgsna steg...


När jag är framme kläcker Tom ur sig: - Vad är du så jävla sur för, nu igen?

Jag tittade på honom med trötta, ledsna ögon och berättade att min morfar låg på HS...

Då säger Tom: - Ja men det har han ju gjort i flera år till och från.

Jag bara tittade på honom och bad honom att gå därifrån, jag orkar inte prata med honom än mindre se honom!


Jag undrar hur man kan vara så känslokall och elak när ens egen fru är ledsen och sårbar?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Smirnoff - 12 oktober 2013 08:47

Onsdagen den 9 oktober   Dagen började bra, jag jobbade på och kände mig... som en normal människa?   När klockan var omkring ett ringer min telefon... Jag ser att det är xet... Varför jag plötsligt kallar honom det är för att jag anser att h...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 22:26

2012 Nu har jag inget exakt datum på detta som hänt, men vem bryr sig egentligen?   Det var ialla fall en dag då det inte var någon fotboll alls, och jag jobbade dag!   När jag gick från jobbet var jag glad!    Härligt att ha familjen sam...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

20130703 Telefonen ringer..... Det är Tom..   Vi hade på dagen haft en sms-konversation där det bestämdes att jag skulle till huset dagen efter för att han ville reda ut all "skit".   När jag lyfter luren och hör Tom skrikandes fråga om...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

20130719 PANIKÅNGEST   Känslan som kommer då ens egna barn inte vill veta av en... Varför? För att deras mamma träffat någon som hon trivs med. Som får henne att att må bra, le, känna sig trygg, skratta högt och hjärtligt.. Och tro´t el...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

2012-07-15 Denna dag skulle jag egentligen vilja stryka ur mitt eländiga skitliv!   Min älskade morfar avled idag efter många års kämpande mot sjukdomar och en för tidig död. Vad är egentligen en för tidig död? Hur mycket orkar en människa me...

Ovido - Quiz & Flashcards