Direktlänk till inlägg 3 augusti 2013

-97

Av Smirnoff - 3 augusti 2013 21:33

-97 fick jag och Tom vårat andra barn, en bedårande liten flickan vid namn (Jennifer).


Denna tös var det full fart på, redan när hon låg i min mage visste jag att det var något speciellt

med henne


Åren gick även här, och det fanns inte en lugn stund, man var tvungen att ha full kolla på denna unge med en vilja av stål.


När hon gick på dagis kopplades det in en specialpedagog som var mer intresserad av oss som föräldrar än att utreda vad det var som var så speciellt med våran dotter...


Åren gick vidare och skolan försökte få till en ADHD-utredning... Tom gick i taket och allt lades på is...

Jag stred och Tom och jag var osams förjämnan...

Åren flöt på och Jennifer blev äldre, bytte skola och fick en massa nya vänner och en väldigt bra lärare.


Hennes lärare som hade huvudet på skaft fick till en ADHD-utredning utan att Tom behövde skriva på något papper...

Så vi körde!!!

Och Jennifer fick efter ca 3 månader sin ADHD-diagnos. Ingen var lyckligare än jag, jag hade haft rätt hela tiden!!!!


Det jag tycker är sjukt såhär i efterhand är att Tom  inte var med på mer än två möten angående hennes utredning, när hon fick diagnosen och när skolan skulle informeras.


Jag fick alltså sköta allt detta själv, utan någon som helst stöttning från honom!

Jag kände mig så ensam...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Smirnoff - 12 oktober 2013 08:47

Onsdagen den 9 oktober   Dagen började bra, jag jobbade på och kände mig... som en normal människa?   När klockan var omkring ett ringer min telefon... Jag ser att det är xet... Varför jag plötsligt kallar honom det är för att jag anser att h...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 22:26

2012 Nu har jag inget exakt datum på detta som hänt, men vem bryr sig egentligen?   Det var ialla fall en dag då det inte var någon fotboll alls, och jag jobbade dag!   När jag gick från jobbet var jag glad!    Härligt att ha familjen sam...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

20130703 Telefonen ringer..... Det är Tom..   Vi hade på dagen haft en sms-konversation där det bestämdes att jag skulle till huset dagen efter för att han ville reda ut all "skit".   När jag lyfter luren och hör Tom skrikandes fråga om...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

20130719 PANIKÅNGEST   Känslan som kommer då ens egna barn inte vill veta av en... Varför? För att deras mamma träffat någon som hon trivs med. Som får henne att att må bra, le, känna sig trygg, skratta högt och hjärtligt.. Och tro´t el...

Av Smirnoff - 16 augusti 2013 21:45

2012-07-15 Denna dag skulle jag egentligen vilja stryka ur mitt eländiga skitliv!   Min älskade morfar avled idag efter många års kämpande mot sjukdomar och en för tidig död. Vad är egentligen en för tidig död? Hur mycket orkar en människa me...

Ovido - Quiz & Flashcards